Класний керівник


Матеріали які використовую у роботі класного керівника


День Соборності України

 

Українець 1.

Тобі, Україно, мій мужній народе,

Складаю я пісню святої свободи.

Усі мої сили і душу широку

Й життя я віддам до останнього кроку,

Аби ти щаслива була, Україно -

 Моя Батьківщино!

 

Українка 1.

Тобі, найкращая перлино

Моїх розбуджених надій,

Тобі, що звешся Україна

І в цей життєвий буревій,

Тобі, що постаті козачі

Для нас змальовуєш щодня,

Я шлю привіт й бажаю вдачі

У сяйві радісного дня.

 

Учень 1. Сьогодні в нас велике свято – День Соборності України, свято рідного краю, свято  нашої держави.

 

Учень 2. Ми пишаємося, що  ми – українці, а наша Вітчизна – Україна,  земля, дорога та мила серцю кожного із нас.

 

 

Учень 3. Упродовж століть  землі України були розрізнені, належали до різних держав: Польщі, Австро-Угорщини, Російської імперії. Тож споконвічною мрією українців було об'єднання розрізнених частин України в межах однієї держави.

 

Українець 2.

Зламався врештi двох iмперiй мур!

I на розвалинах у слушну цю нагоду

З'явилися держави УНР i ЗУНР,

Як вияв волi нашого народу.

 

Українка 2.

Все, що мрiялось вiками,

Сповнилось, настало!

«Ще не вмерла Україна» —

Гордо прозвучало.

Учень 4. У тяжкій і тривалій боротьбі за національне визволення, утвердження власної державності наш народ не раз переживав як гіркі, так і радісні події. Одна з таких сторінок нашого минулого - боротьба українського народу за соборність своїх земель.

 

Учень 5. Проголошення злуки було призначено на 12:00 годину 22 січня 1919 року, тобто першу річницю проголошення четвертого універсалу про повну незалежність України.

 

Учень 6. 22 січня було проголошено всенародним і державним святом. День видався погідний та гарний, з легким морозом. Київ був прикрашений національними синьо-жовтими прапорами, гербами. О 9:00 годині ранку в усіх церквах відправляли богослужіння.

 

Ведуча. Головні урочистості проголошення злуки проходили на Софійській площі. При вході з вулиці Володимирської на Софійську площу було зведено тріумфальну арку, прикрашену старовинними гербами. Рівно о 12:00 годині розпочалася урочиста церемонія проголошення Акта злуки. На масовому вічі посол Західноукраїнської Народної Республіки Л. Цегельський передав грамоту Національної Ради «Про об'єднання Західноукраїнської Народної Республіки з Великою Східною Україною» голові Директорії Володимиру Винниченку.

 

Ведучий. Член Директорії Федір Швець урочисто зачитав Універсал Директорії:

«…Віднині во єдино зливаються століттями відірвані одна від одної частини єдиної України – Галичина, Буковина, Закарпаття і Наддніпрянська Україна. Здійснилися віковічні мрії, для яких жили і за які вмирали найкращі сини України. Віднині є тільки одна незалежна Українська Народна республіка. Віднині український народ увільнений могутнім поривом своїх власних сил, має змогу об'єднати всі зусилля своїх синів для створення нероздільної, незалежної української держави, на добро і щастя українського народу.»

 

Ведуча. 22 січня 1919 р. у Києві на Софійській площі відбулися урочисті збори, на яких був проголошений Акт Злуки (об'єднання) українських земель, засвідчений Універсалом про об'єднання УНР і ЗУНР в єдину Велику Україну. Ним стверджувалось об'єднання двох тодішніх держав, що постали на уламках Російської і Австро-Угорської імперій в єдину соборну Українську державу, яка відтоді ставала гарантом загальнонаціональних інтересів українців. Століттями розірваний український народ визволився з неволі і возз'єднався на своїй землі в єдиній Українській державі.

 

 

Ведучий. Акт Злуки мав глибоке історичне коріння і спирався на споконвічну мрію українського народу про незалежну, соборну національну державу. Він став могутнім виявом волі українців до етнічної й територіальної консолідації, свідченням їх самовизначення, становлення політичної нації. Уперше за кілька століть він став реальним кроком до об'єднання українських земель, що вплинув на подальші національно-політичні процеси в Україні.


Українка 1.  Соборність – це символ.

Українець 1. Символ боротьби за волю,

Українка 2.  Порозуміння між людьми…

Українець 2. І часточка надії і віри у майбутнє.

 

Ведуча. Так, віри в майбутнє нашої великої родини, що зветься Україною.

Новорічний квест


Ранкова зустріч


Для участі у новорічному вечорі готуємо сценку

Новорічна казка




Урок мужності у 9 класі.(Усний журнал)

Урок мужності

Сценарій вечора до свята Покрови


Година спілкування у 5 класі "Який же козак без вишиванки?"

година спілкування

 

До 9 травня проходив фестиваль літературно-музичних композицій


Творче портфоліо класного керівника:


Перші уроки:



Правове виховання

Тема. Громадянство України


Мета: з'ясувати співвідношення понять "людина - особа-громадянин" і "громадянство" ; ознайомити учнів з основними нормами Закону України
 "Про громадянство України"; виховувати в учнів розуміння важливості належності до громадянства та гордості за належність до українського громадянства; формувати вміння працювати з нормативними актами та практичного їх використання.
Обладнання: Конституція України, Закон України " Про громадянство України" від 18 січня 2001 року. Основні поняття: людина, особа, громадянин, громадянство, апатриди, біпатриди, підданство, філіація, натуралізація, репатріація, правовий статус.
Епіграф уроку: " Щоб зробити з людей хороших громадян, їм слід надати можливість виявляти свої права громадян і виконувати права громадян."
Хід уроку
I. Організаційний момент.
II. Вивчення нового матеріалу.
План.
1.    Людина - особа - громадянин.
2.    Громадянство та підданство.
3.    Іноземці, апатриди та біпатриди.
4.    Інститут громадянства у законодавстві України.

     У вступному слові вчителя учням повідомляється тема, що вивчатиметься протягом десяти уроків " Основи правового статусу людини і громадянина. Громадянські ( особисті) та політичні права. Конституційні соціальні, економічні та культурні права. Конституційні обов'язки людини і громадянина в Україні." Повідомляється тема та мета уроку. Звертається увага на епіграф.
Бесіда з класом.
1.    Як співвідносяться між собою поняття людина - особа - громадянин?
2.    У чому єдність і відмінність вищеназваних понять?
3.    Як ви вважаєте, яке з понять є найширшим, а яке найвужчим? Аргументуйте свою думку.
Висновки за результатами бесіди.
1.    Людина - біологічне поняття, стосується кожної людської істоти з моменту народження. Особа - поняття, що підкреслює тісний зв'язок людини з суспільством. Громадянин - поняття, що підкреслює тісний зв'язок людини з певною державою, пов'язане з існуванням держави і права.
2.    Спільним для цих понять є те, що всі вони стосуються людини. Відмінність полягає в тому, що поняття «особа» визначає становище людини у суспільстві, а поняття «громадянин» у державі. 
3.    Найширшим є поняття «людина», а найвужчим «громадянин»;кожен громадянин певної держави є людиною, але не кожна людина є громадянином цієї держави.
Завдання для самостійної пізнавальної діяльності учнів.
( Опрацювати текст підручника та Конституції України)
                 Завдання:
1.    Дайте визначення поняттям «громадянство « та «підданство».
2.    Виділіть суттєві ознаки, що їх характеризують, і встановіть відмінність між ними.
3.    Які положення щодо громадянства визначенні в Конституції?
Розповідь учителя.
     На території будь - якої держави, крім її громадян, можуть перебувати і особи з подвійним громадянством (БІПАТРИДИ - від лат. та гр. - «двічі», «вітчизна»), тобто ті, які мають громадянство двох і більше держав, та особи, що не мають громадянства (АПАТРИДИ - без громадянства).
     Набуття громадянства при народженні має назву ФІЛІАЦІЯ, після народження - НАТУРАЛІЗАЦІЯ. Громадянство при народженні може бути набуте або на підставі громадянства батьків( право крові) або за місцем народження (право ґрунту).
     Вибір особою громадянства при передані території зі складу однієї держави до іншої має назву ОПТАЦІЯ. РЕПАТРІАЦІЄЮ називають повернення на Батьківщину осіб, які опинилися за межами своєї країни в результаті війни або еміграції.
     Розгляд питання - Інститут громадянства в законодавстві України (а саме про підстави набуття та припинення громадянства України) пропонується здійснити в процесі роботи малих учнівських груп.
     Розподіл учнів по групах. Постановка завдання. Клас ділиться на малі групи (5-6 осіб) і пропонується уявивши себе юридичною консультацією, на підставі витягів із Закону України « Про громадянство України» надати аргументовану відповідь на запитання щодо громадянства.
Група 1
У родині Марії С. і Андрія В. народився син. Обидва вони громадяни України, син народився в Москві, де вони гостювали у родичів. Батьків цікавить, чи отримає їх дитина громадянство України, адже народилася вона за межами нашої країни.
Група 2.
У пологовому будинку №9 м. Києва народилася дівчинка. Мати дитини - громадянка - громадянка України, батько студент з Йорданії, громадянин цієї країни, який навчається у Київському політехнічному інституті. Батько вважає, що дитина є громадянином Йорданії, мати бажає, щоб донька отримала українське громадянство. Мати звернулася з проханням пояснити, яке громадянство матиме її дитина.
Група 3.
Під час навчання в університеті Ганна П. одружилася з громадянином Лівану Ахмедом Р. Після закінчення навчання вони виїхали жити до Лівану. Через рік в них народилася дівчинка. Мати хвилюється, чи має її донька право на українське громадянство.
Група 4.
До дверей лікарні в м. Одесі було підкинуто новонароджену дитину. Незважаючи на намагання співробітників лікарні і працівників міліції, встановити батьків дитини не вдалося. Головний лікар звернувся до юридичної консультації з питанням, як визначити громадянство дитини в цьому випадку, адже батьки хлопчика невідомі.
Група 5.
Батьки 17-річного Андрія прийняли рішення виїхати на постійне місце проживання до Молдови, звідки родом батько. При цьому вони подали заяву про вихід з українського громадянства та прийом до молдавського громадянства. Хлопець не хоче розлучатися з батьками і готовий переїхати до Молдови, але не хоче втрачати українське громадянство. Він просить пояснити, чи можна вирішити це питання згідно з його бажанням.
Підведення підсумків роботи.
Представники груп доповідають про виконання завдання і заповнюють останню колонку таблиці «Порядок визначення громадянства дитини», яку заздалегідь підготовлено на дошці. При цьому ситуації, на які немає завдань, учитель пояснює самостійно.

Дискусія.
     Стаття 4 Конституції України проголосила, що в Україні існує єдине громадянство - громадянство України. Спробуйте проаналізувати проблему подвійного громадянства шляхом диспуту: « ЧИ ДОЦІЛЬНА НАЯВНІСТЬ ПОДВІЙНОГО ГРОМАДЯНСТВА»? Клас ділиться на 2 групи. Перша група має обстоювати позицію прихильників подвійного громадянства, показавши, які переваги воно надає. Друга група захищає позицію противників подвійного громадянства, показуючи труднощі, які воно породжує. Аналіз епіграфу.
III. Закріплення нових знань та вмінь учнів.
1.    Правовий зв'язок особи з конкретною державою - це..
2.    Який документ підтверджує громадянство України для осіб, що не досягнули 16- річчя?
3.    Апатриди - це...
.    Назвіть підстави набуття громадянства України?
5.    Які умови є необхідними для набуття громадянства України іноземними громадянами та особами без громадянства?
6.    Які існують підстави припинення громадянства України?
7.    За яких умов особа може втратити громадянство?
8.    Який документ підтверджує громадянство України для осіб, що досягли 16 років?
9.    Який орган в Україні попередньо розглядає питання громадянства в Україні?
10.    Як називається громадянство у державах з монархічним ладом?
IV. Підсумки уроку. Оцінювання роботи учнів.

V.  Домашнє завдання.



ЮНІ ЗНАВЦІ  ПРАВА
                                          Турнір правознавців

                              Порушувати  закони - це все одно, що рубати сук,
                                               на якому сидимо!
                                                                        В.Сухомлинський
Мета:  Виховувати у школярів інтерес до правових знань, популяризувати правові закони, формувати правову  культуру школярів.

В турнірі беруть участь дві команди  по 5 чоловік(учні 9-11 класів)
Обирається журі у складі  3 чоловік.

І ТУР «ХТО ПЕРШИЙ»
Ведучий задає питання  обом командам одночасно. Вірна відповідь оцінюється в 1 бал. Гравці команди, яка перша знайшла відповідь піднімають руки. В разі неправильної відповіді шанс  дати правильну  відповідь отримують гравці другої команди.
-         Яку назву за Конституцією має  твоя держава ? (Україна)
-         Хто прийняв Конституцію України?(Верховна Рада)
-         Особа, яка надає юридичну допомогу, правовий захист (адвокат)
-         Назвіть першу в світі Конституцію. Коли і ким видана?(Конституція П.Орлика, 5 квітня 1710р)
-         Іноземні гроші (Валюта)
-         Політична і правова належність особи до певної держави(Громадянство)
-         Повноважний представник народу в органах   державної влади (депутат)
-         Яка освіта є обов’язково.? (Повна середня освіта)
-         Які гілки влади існують в Україні? (судова, виконавча, законодавча)
-         Угода двох і більше сторін.(Договір)
-         Коли було проголошено незалежність  України?(24 серпня 1991 року)
-         До державної символіки входять (прапор, герб, гімн)
-         Нормативний акт вищої нормативної  сили (закон)
-         Суспільно-небезпечний вчинок (злочин)
-         Що є вищим законодавчим органом України (Верховна Рада)
-         На який строк обираються народні депутати? (4роки)
-         Шлюбний вік в Україні (18р., 17 р.)
     Музична пауза

     ІІ ТУР «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДЬ»
Кожна команда задає  своє запитання  по черзі  і відповідає  на запитання,
яке задається їй.
Правильна відповідь оцінюється  в 5 балів.
1.     З якого віку неповнолітні  несуть адміністративну відповідальність?
2.     З якого віку неповнолітні несуть кримінальну відповідальність?
3.     Хто несе адміністративну відповідальність  за неповнолітніх, які не досягли 16-річного віку?
4.     Автором слів гімну України є (П.Чубинський)

Музична пауза

ІІІ ТУР «КАЗКОВІ  ЗАВДАННЯ»

Кожна команда витягує з пакета  три завдання. Кожна правильна відповідь оцінюється  в п'ять балів.
1.Мултфільм"Ну постривай!". Чи  правомірно  діяв  Вовк, хапаючи чужі транспортні засоби і кидаючись доганяти Зайця?
2.Казка Г-Х. Андерсена"Дюймовочка.Який злочин учинили проти Дюймовочки окремі персонажі цієї казки?"
-шахрайство
-вбивство
-викрадення
-розбій
3.Казка"Вовк і семеро козенят". Яке покарання  чекало Вовка за  вчинений ним злочин? Що це був за злочин?
4. Російська народна казка"Колобок". Чи правильно вчинив Колобок, коли втік  з дому ? Поясніть свою думку.
5.Які правопорушення  скоїла Лисичка у казці "Котик і Півник"?
-хуліганство
-вбивство
6.Казка О.Толстого"Золотий ключик".Які персонажі займалися у казці  шахрайством?
(кіт Базиліо  і лисиця Аліса)
Музична пауза

ІV ТУР  «ЛОГІЧНІ  ЛАНЦЮЖКИ»
Визначити, що правильно.Ведучий одночасно задає запитання обом командам. Кожна правильна відповідь оцінюється  в 1 бал. В разі неправильної відповіді гравців першої команди шанс дати правильну відповідь мають гравці другої команди.
1.Хуліганство- це:
-безквитковий проїзд
-нецензурна лайка  в громадських місцях
-образливе чіпляння до громадян
-спекуляція.

2.Проїзд  в транспорті без квитка-це
-кримінальне правопорушення
- адміністративне правопорушення
- не є правопорушенням
-дисциплінарне правопорушення
3.Символами України є:
- синьо-жовтий прапор
-Конституція України
-герб-тризуб
-Закони України
4.Автором слів гімну України є:
-Т.Г.Шевченко
-П.Чубинський
-І.Франко
-Леся Українка.
Музична пауза
V ТУР « ПРОБЛЕМНІ ЗАВДАННЯ»
Кожна команда отримує по  два  проблемних завдання. Правильне вирішення проблеми оцінюється  в 2 бали.
1.     7-річному  Сергійкові  та його батькам  було  відмовлено  директором школи  у прийомі  до першого класу, у зв'язку  з належністю родини до однієї з релігійних сект.
-         Чи правомірні дії директора школи?
2.Вову, учня 10 класу, було звільнено з роботи  без згоди комісії у справах неповнолітніх. Він звернувся до суду з позовом.
- Яким правом скористався  Вова?
3.Учень 7 класу  звернувся до лікаря, коли у нього був сильний головний біль.
- Яким правом скористався Вова?
4.Учневі  було відмовлено  у прийомі документів на навчання  у 10 класі у зв'язку  з його національною приналежністю.
- Чи правомірні дії адміністрації?
      Музична  пауза
Журі оголошує  результати змагання.
     Оголошується команда-переможиця.
Нагородження.
     ВЕД:
От  і прийшов час закінчувати наше  змагання . Ми з вами пригадали, узагальнили і практично  використали знання з правознавства.
Кожне право має  відповідний обов'язок. Рівновага між нашими правами  та обов'язками, означає, що ми, як правило, повинні користуватись нашими правами  з певними обмеженнями.
ВЕД:
Одне право  повинно бути у кожної  людини, в її меті життя, в її принципах життя, в її поведінці: треба прожити життя  з гідністю, щоб не соромно було згадати.
     Учениця:
Україно. Ти для мене диво,
І нехай пливе за роком рік
Буду, мамо. Горда  і вродлива,
З тебе дивуватися повік.
Одійдіте, недруги лукаві.
Друзі, зачекайте на путі.
Маю я святе синівське право
З матір'ю побуть на самоті.
Україно, ти моя молитва ,
Ти моя  розпука світова…
Гримить над світом люта битва
За твоє життя, твої права.
                            В.Симоненко