Робота вчителя пов'язана із відкритими уроками. Щороку їх кількість зростає, що гарно впливає і на якість уроку))
Математика 5 клас
Математичні ігри
Дидактичні матеріаали
Математика 6 клас
Позакласна робота з математики:
Матеріали які використовую для підготовки учнів до олімпіади:
Методика математики:
Розвиток творчих здібностей учнів у позаурочний час
За
останні роки інтерес до проблеми творчості значно зріс, а в умовах закладів
нового типу він є особливо актуальним.
Учитель
- творець гармонійно поєднує ремесло і творчість: нестандартність роботи, артистизм,
поетичність мови, талант у спілкуванні з дітьми.
Урок
математики повинен дати імпульс внутрішній роботі думки учнів, розвивати
логічне мислення учнів, виховувати працьовитість і старанність, вміння творчо
мислити. Розвиток творчих здібностей у позаурочний час дозволяє використовувати
індивідуальний підхід, роботу над проектами, роботу у групах.
Формування творчої людини засобами математики насамперед
передбачає:
· систематичне розв'язання на уроці та в позаурочний час
різноманітних творчих завдань;
· урахування вікових особливостей учнів;
· залучення до роботи на уроці всіх учнів;
· використання різних засобів, підходів до учня;
· проблемний підхід до вивчення творів.
Найважливішим засобом розвитку особистості, її
життєвої компетентності, на мій погляд, є діяльність: навчити і виховати
можна лише в дії. Урок математики є співтворчість вчителя й учня, діяльність
яких ґрунтується на взаємодії й діалозі, що забезпечує найбільшу
сприйнятливість і відкритість до впливу один на одного. Тому я вважаю, справжня
суть роботи з розвитку творчої особистості учня полягає в організації життя
дитини, де однією з важливих функцій є стимулювання позитивної мотивації
кожного учня в процесі організації різних видів діяльності.
До методів і способів стимулювання творчої активності
можна віднести такі:
·
створення
сприятливої атмосфери спілкування (безоцінкові судження);
·
збагачення
педагогічного середовища новими враженнями та судженнями;
·
забезпечення
привабливого творчого характеру діяльності;
·
чітке
визначення мети і кінцевих результатів роботи, способів її оцінювання;
·
спонукання
до генерування оригінальних ідей;
·
повага,
довіра, визнання й подяка за досягнуті результати;
·
надання
права самостійно приймати рішення;
·
практична
спрямованість навчання;
·
моделювання
життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв'язання проблем
тощо.
Виходячи з цього твердження, моделлю такої роботи має
стати: «Творчість. Лідерство. Компетентність. Успіх».
Творчість
- це спосіб самовираження, саморегуляції людини, світобачення як засіб пізнання
світу через творче сприйняття і практичне перетворення діяльності. Тому все
більшого значення набуває розвиток таких властивостей особистості, які дають
можливість творчо використати здобуті знання.
Щоб стимулювати творчу активність школярів, я
використовую такі методи і прийоми як розвиток творчого інтересу, використання
цікавих аналогій, створення ситуацій емоційного переживання, метод відкриття,
створення ситуації вибору, самостійна дослідницька робота. А також різні види
творчо-розвивальних технологій:
·
технологія
особистісного відкриття знань, умінь і навичок (учень - суб'єкт навчання, в
результаті «відкриття» засвоюються знання, вміння);
·
технологія
навчального дослідження;
·
проектна
технологія (передбачає розв'язання учнем або групою учнів будь-якої проблеми,
виконання творчих проектів, що потребує використання різних методів, засобів
навчання, а з іншого боку - інтегрування знань, умінь різних наук);
·
технологія
виконання евристичних завдань;
·
технологія
розв'язування дослідницьких проблем.
Творча діяльність, як правило, «починається із проблеми або запитання, із
подиву, здивування, із суперечності».
У такий спосіб проблемне викладання включає такі фрагменти діяльності учнів
і вчителя, як організація проблемної ситуації і формування проблем,
індивідуальне або групове рішення проблем учнями, перевірка отриманих рішень, а
також систематизація, закріплення і застосування знову придбаних знань у
теоретичній і практичній діяльності.
Робота з учнями у позаурочний час заставляє їх активно переживати,
включатися в роботу, співпрацювати з учителем, тобто проявляти якості,
необхідні для творчої діяльності. Учні активно готуються до участі у районній
олімпіаді з математики та ІКТ. Прагнення
учнів розширити власні знання є дуже цінним і приносить задоволення від роботи
і вчителю і учню.
У наш час люди все більше усвідомлюють, що саме творчість є найважливішою
складовою творчого успіху. І здатність творити можна розвинути.