Математика


Робота вчителя пов'язана із відкритими уроками. Щороку їх кількість зростає, що гарно впливає і на якість уроку))





Математика 5 клас

Математичні ігри

Дидактичні матеріаали

Математика 6 клас

Позакласна робота з математики:





Матеріали які використовую для підготовки учнів до олімпіади:


Методика математики:

Розвиток творчих здібностей учнів у позаурочний час
За останні роки інтерес до проблеми творчості значно зріс, а в умовах закладів нового типу він є особливо актуальним.
Учитель - творець гармонійно поєднує ремесло і творчість: нестандартність роботи, артистизм, поетичність мови, талант у спілкуванні з дітьми.
Урок математики повинен дати імпульс внутрішній роботі думки учнів, розвивати логічне мислення учнів, виховувати працьовитість і старанність, вміння творчо мислити. Розвиток творчих здібностей у позаурочний час дозволяє використовувати індивідуальний підхід, роботу над проектами, роботу у групах.
Формування творчої людини засобами математики насамперед передбачає:
·  систематичне розв'язання на уроці та в позаурочний час різноманітних творчих завдань;
·  урахування вікових особливостей учнів;
·  залучення до роботи на уроці всіх учнів;
·  використання різних засобів, підходів до учня;
·  проблемний підхід до вивчення творів.
Найважливішим засобом розвитку особистості, її життєвої  компетентності, на мій погляд, є діяльність: навчити і виховати можна лише в дії. Урок математики є співтворчість вчителя й учня, діяльність яких ґрунтується на взаємодії й діалозі, що забезпечує найбільшу сприйнятливість і відкритість до впливу один на одного. Тому я вважаю, справжня суть роботи з розвитку творчої особистості учня полягає в організації життя дитини, де однією з важливих функцій є стимулювання позитивної мотивації кожного учня в процесі організації різних видів діяльності.
До методів і способів стимулювання творчої активності можна віднести такі:
·       створення сприятливої атмосфери спілкування (безоцінкові судження);
·       збагачення педагогічного середовища новими враженнями та судженнями;
·       забезпечення привабливого творчого характеру діяльності;
·       чітке визначення мети і кінцевих результатів роботи, способів її оцінювання;
·       спонукання до генерування оригінальних ідей;
·       повага, довіра, визнання й подяка за досягнуті результати;
·       надання права самостійно приймати рішення;
·       практична спрямованість навчання;
·       моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв'язання проблем тощо.
Виходячи з цього твердження, моделлю такої роботи має стати: «Творчість. Лідерство. Компетентність. Успіх».
Творчість - це спосіб самовираження, саморегуляції людини, світобачення як засіб пізнання світу через творче сприйняття і практичне перетворення діяльності. Тому все більшого значення набуває розвиток таких властивостей особистості, які дають можливість творчо використати здобуті знання.
Щоб стимулювати творчу активність школярів, я використовую такі методи і прийоми як розвиток творчого інтересу, використання цікавих аналогій, створення ситуацій емоційного переживання, метод відкриття, створення ситуації вибору, самостійна дослідницька робота. А також різні види творчо-розвивальних технологій:
·         технологія особистісного відкриття знань, умінь і навичок (учень - суб'єкт навчання, в результаті «відкриття» засвоюються знання, вміння);
·         технологія навчального дослідження;
·         проектна технологія (передбачає розв'язання учнем або групою учнів будь-якої проблеми, виконання творчих проектів, що потребує використання різних методів, засобів навчання, а з іншого боку - інтегрування знань, умінь різних наук);
·         технологія виконання евристичних завдань;
·         технологія розв'язування дослідницьких проблем.
Творча діяльність, як правило, «починається із проблеми або запитання, із подиву, здивування, із суперечності».
У такий спосіб проблемне викладання включає такі фрагменти діяльності учнів і вчителя, як організація проблемної ситуації і формування проблем, індивідуальне або групове рішення проблем учнями, перевірка отриманих рішень, а також систематизація, закріплення і застосування знову придбаних знань у теоретичній і практичній діяльності.
Робота з учнями у позаурочний час заставляє їх активно переживати, включатися в роботу, співпрацювати з учителем, тобто проявляти якості, необхідні для творчої діяльності. Учні активно готуються до участі у районній олімпіаді з математики та ІКТ.  Прагнення учнів розширити власні знання є дуже цінним і приносить задоволення від роботи і вчителю і учню.
У наш час люди все більше усвідомлюють, що саме творчість є найважливішою складовою творчого успіху. І здатність творити можна розвинути.