Шкільне методичне об'єднання природничо-математичних дисциплін

План роботи шкільного методичного об'єднання

 природничо-математичних дисциплін 

на 2022-2023 навчальний рік 

У 2021-22 навчальному році вчителі продовжили працювати відповідно із темою «Використання інформаційно-комунікаційних технологій та STEM–освіти в освітньому процесі, як шлях удосконалення професійної компетентності педагога».

У системі роботи методичного об’єднання  важливим етапом є проведення олімпіад, що сприяють виявленню обдарованих дітей. У 2021-22 навчальному році, через складну епідеміологічну  ситуацію у всій країні та за рішенням педагогічної ради школи  ми не брали участі у  ІІ етапі учнівських олімпіад всіх предметів, окрім інформатики. У другому етапі олімпіади брали участь учениця 10Б класу Мовчан Ілона (вчитель Лісний О.П.) та учень 9Б Сердюк Артем (вчитель Сердюк Л.І). Сердюк Артем показав відмінний результат пройшовши до ІІІ етапу на другому місці за рейтингом, але складна епідемічна ситуація на час ІІІ етапу завадила подальшій участі наших учнів.

Навчальну діяльність учнів вчителі проблемного клубу організовують таким чином, щоб вона була засобом їх професійної орієнтації та соціалізації. Саме тому надзвичайно актуальним у роботі є перехід від репродуктивних методів навчання до дослідницьких. Вчителі намагаються захопити учнів роботою науково-дослідницького характеру. У результаті застосування елементів STEM-освіти на уроках - підвищується  активність учнів, їх прагнення творчості.  Учителі проявляють гарні організаторські здібності, використовують різноманітні форми, прийоми педагогічної техніки, інтерактивні технології. Впровадження елементів STEM-освіти та ІКТ викликають підвищений інтерес в учнів до навчання. У лютому вчитель фізики Чуба Р.М., відповідно до плану роботи, провела показовий урок з використанням елементів STEM-освіти з теми «Змочування. Капілярні явища. Поверхновий натяг рідини». Використання елементів STEM-освіти робить урок унікальним та підвищує інтерес до навчання, але на даний час ми не маємо належного забезпечення кабінетів фізики та математики для ефективного впровадження даної методики.

Цього року вчитель інформатики Лісний О.П. взяв участь у конкурсі «Вчитель року». Пройшовши дистанційно перший етап конкурсу, який складався з двох випробувань, Олександр Павлович посів  7 місце. У той самий час Сердюк Л.І.  виконувала обов’язки члена журі конкурсу, адже чотири роки назад була призером.

 Як і в попередні роки учні нашої школи були учасниками  у заходах, що вимагають певного інтелектуального рівня. Учні 7 класів Гордієнко А, Христенок А. та Луценко С., під керівництвом Лісного О.П. та Сердюк Л.І. брали участь у роботі «Обласної школи  юних програмістів». А 9 учні п’ятих класів, вчитель Петрішенко Л.П., стали учасниками обласної школи «Юний математик». Учні старших класів Золотопер Н. (11 клас), Мовчан І. (10Б) та Сердюк А.(9Б) сформували команду та взяли  участь у І етапі «Всеукраїнської командної олімпіади з програмування».

Ще один конкурс для інформатиків приніс перемогу. Під керівництвом Лісного О.П та Сердюк Л.І учні нашої школи  взяли  участь у обласному конкурсі комп’ютерного малюнку Галкін К. (10А), Буша М. (6Б) та Сердюк А.(9Б). Галкін К. отримав диплом ІІ ступеня, а Сердюк А. диплом І ступеня. Вчитель інформатики Сердюк Л.І відзначено подякою за підготовку переможця.  

 Нажаль через війну Всеукраїнський  конкурс з математики «Кенгуру» перенесено на грудень 2022 року. Всеукраїнському  конкурсі «Бобер» з інформатики і отримали сертифікати високого рівня -12, добрий -18 та учасника -7 учнів.

Вважаю, що завдання поставлені перед проблемним клубом успішно виконані. Вчителі активно брали участь у обласних вебінарах, проходили курси підвищення кваліфікації про що свідчать сертифікати та свідоцтва. Цього року учасники  методичного об’єднання взяли активну участь у підготовці до роботи наступного року у 5 класі за технологіями НУШ. Всі учасники проблемного клубу активно впроваджували елементи STEM-освіти на своїх уроках. Вчителі вищої кваліфікаційної категорії провели майстер-класи. Бабенко Л.В. взяла участь у конкурсі про гендерно-чутливий урок, підготувавши інтегрований урок математика та музика.

У роботі методичного об’єднання  спостерігається позитивна динаміка розвитку результатів, що вказує на зростання професіоналізму вчителів і вдосконалення педагогічної майстерності. На початку року ми ставили перед собою кілька завдань, а саме:

1.     Запровадження гнучких моделей організації навчально-виховного процесу відповідно до здібностей та нахилів учнів.

2.     Забезпечення умов для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності вчителів через координацію зусиль методичних структур різного рівня. Підвищувати професійну кваліфікацію вчителів, використовуючи навчальні семінари, курси підвищення кваліфікації.

3.     Вдосконалювати якість викладання предметів шляхом впровадження ІКТ та елементів STEM-освіти

4.     Розвивати пізнавальні інтереси, творчі та інтелектуальні здібності, практичні навички учнів.

5.     Систематично вивчати і оволодівати сучасними методами STEM-освіти в науково-дослідницькій і проектній діяльності.

Використання ІКТ на даний час є необхідністю, тому це стає необхідним елементом роботи вчителя під час дистанційного навчання та традиційного, якого  ми не можемо уникнути і використовуємо за потреби на різних етапах уроків. На кожному уроці природничо-математичного циклу вчитель розвиває пізнавальні інтереси, творчі та інтелектуальні здібності, практичні навички учнів.

  Методична робота проблемного клубу цілісна, заснована на досягненнях науки, передового педагогічного досвіду, та на конкретному аналізі навчально-виховного процесу, системи взаємопов’язаних мір, дій і заходів. Вона спрямована на всебічне підвищення кваліфікації професійної майстерності кожного вчителя, на розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу, а в кінцевому результаті на вдосконалення навчально-виховного процесу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвиток конкурентно-спроможного  учня.

 

 

Тематичне засідання

Дата проведення

Відповідальний за проведення

Примітка

 

1.


 

2.



 

3.

 

 

 

 

 

4

І засідання

Про виконання плану роботи за минулий рік та обговорення плану роботи методоб’єднання на поточний рік.

Опрацювання інструктивно – методичних рекомендацій щодо вивчення предметів природничо – математичного циклу у новому 2022 – 2023 навчальному році.

Розглянути та затвердити календарне планування з математики, фізики, астрономії та інформатики на 2022-2023 н. р.

Оцінювання учнів у 5 класі НУШ. Про дотримання критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів та вимог щодо оцінювання письмових робіт.

 

Серпень

 

Чуба Р.М.

 

 

Члени

Методичного об’єднання

 

 

 

 

Члени

Методичного об’єднання

 

Чуба Р.М.

 

 

1.

  

2.

 

  

 

3.

 

ІІ засідання

Відкритий  урок з алгебри у 7 класі.

 

Адаптація учнів 5 класу. Психолого–педогогічні проблеми навчання математики.

 

Як зробити урок цікавим та результативним при дистанційному навчанні.

Листопад

 

Бабенко Л.В.

 

 

Чуба Р.М.

 

 

 

 

Сердюк Л.І

 

 

1

 

 

2.

 


 3

 

4.

 

 

ІІІ засідання

Відкритий урок з інформатики в 6 класі.

 

Ранкові зустрічі як елемент уроку математики у 5 класі

 

Навчальні проекти з математики у курсі 5 класу


Елементи STEM освіти на уроках фізики

Лютий

 

 

Лісний О.П

 

Чуба Р.М.

 

 

Бабенко Л.В.

 

Курянова В.О.

 

 

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

IV засідання

Підготовка до державної підсумкової атестації та незалежного зовнішнього оцінювання з математики.

Підсумки роботи методобєднання в поточному році.

 

 

Квітень

 

Бабенко Л.В

Петрук Н.В.

Петрішенко Л.П.

 

Члени

Методичного об’єднання

 

 



План роботи шкільного методичного об'єднання

 природничо-математичних дисциплін 

на 2021-2022 навчальний рік

1. Аналіз роботи методичного об'єднання за 2020-2021 навчальний рік

Робота  вчителів проводилась відповідно із темою «Використання інформаційно-комунікаційних технологій та STEM–освіти в освітньому процесі, як шлях удосконалення професійної компетентності педагога».

У системі роботи методичного об’єднання  важливим етапом є проведення олімпіад, що сприяють виявленню обдарованих дітей. У 2020-21 навчальному році, через складну епідеміологічну  ситуацію у всій країні, було скасовано ІІ –ІV етапи учнівських олімпіад. Тому учні нашої школи прийняли участь дише в першому етапі. 

Навчальну діяльність учнів вчителі проблемного клубу організовують таким чином, щоб вона була засобом їх професійної орієнтації та соціалізації. Саме тому надзвичайно актуальним у роботі є перехід від репродуктивних методів навчання до дослідницьких. Вчителі намагаються захопити учнів роботою науково-дослідницького характеру. У результаті застосування елементів STEM-освіти на уроках - підвищується  активність учнів, їх прагнення творчості.  Учителі проявляють гарні організаторські здібності, використовують різноманітні форми, прийоми педагогічної техніки, інтерактивні технології. Впровадження елементів STEM-освіти та ІКТ викликають підвищений інтерес в учнів до навчання.

 Як і в попередні роки учні нашої школи були учасниками  у заходах, що вимагають певного інтелектуального рівня.  А саме 48 учнів  2-11 класів приймали  участь у Всеукраїнському  конкурсі з математики «Кенгуру».  Та 37 - у Всеукраїнському  конкурсі «Бобер» з інформатики і отримали сертифікати високого рівня -12, добрий -18 та учасника -7 учнів.

 Спостерігається позитивна динаміка результатів, що вказує на зростання професіоналізму вчителів і вдосконалення педагогічної майстерності. На початку року ми ставили перед собою кілька завдань, а саме:

1.     Запровадження гнучких моделей організації навчально-виховного процесу відповідно до здібностей та нахилів учнів.

2.     Забезпечення умов для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності вчителів через координацію зусиль методичних структур різного рівня. Підвищувати професійну кваліфікацію вчителів, використовуючи навчальні семінари, курси підвищення кваліфікації.

3.     Вдосконалювати якість викладання предметів шляхом впровадження ІКТ та елементів STEM-освіти

4.     Розвивати пізнавальні інтереси, творчі та інтелектуальні здібності, практичні навички учнів.

5.     Систематично вивчати і оволодівати сучасними методами STEM-освіти в науково-дослідницькій і проектній діяльності.

Вважаю, що завдання поставлені перед проблемним клубом успішно виконані. Вчителі активно брали участь у обласних вебінарах, проходили курси підвищення кваліфікації про що свідчать сертифікати та свідоцтва. Всі учасники проблемного клубу активно впроваджували елементи STEM-освіти на своїх уроках. Вчителі вищої кваліфікаційної категорії провели майстер-класи.

 Використання ІКТ на даний час є не інновацією, а необхідністю, тому це стає елементом роботи вчителя, якого  ми не можемо уникнути і використовуємо за потреби на різних етапах уроків. На кожному уроці природничо-математичного циклу вчитель розвиває пізнавальні інтереси, творчі та інтелектуальні здібності, практичні навички учнів.

  Методична робота проблемного клубу цілісна, заснована на досягненнях науки, передового педагогічного досвіду, та на конкретному аналізі навчально-виховного процесу, системи взаємопов’язаних мір, дій і заходів. Вона спрямована на всебічне підвищення кваліфікації професійної майстерності кожного вчителя, на розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу, а в кінцевому результаті на вдосконалення навчально-виховного процесу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвиток конкурентно-спроможного  учня.



2.  Завдання, що стоять перед методичним об’єднанням

 

       1. Всю роботу направити на використання елементів STEM-освіти, та розвиток логічного, креативного мислення учнів, формування умінь розв’язувати нестандартні і прикладні задачі. Продовжувати формувати компетентного учня. Наполегливо працювати над підвищенням ефективності уроку і результативності навчання.

       2. Націлити діяльність шкільного методичного об'єднання   на покращення якості навчально-виховного процесу, підвищення професійної компетентності вчителя, на ефективну самоосвіту та формування ІК компетентностей, на творче використання  досягнень сучасної педагогіки, психології та ППД. Сприяти впровадженню сучасних педагогічних та інформаційних технологій в навчально-виховний процес, використовуючи он-лайн ресурси.

       3. Особливе значення   приділяти практичній спрямованості та    диференціації навчання. Вчителям фізики посилити роботу по формуванню в учнів практичної      потреби у вивченні предмету.

      4. Продовжити роботу по національно-патріотичному вихованню  школярів в процесі вивчення математики, фізики та інформатики

   5. Приділити більше уваги якості математичної освіти, проаналізувавши результативність випускних класів. Забезпечити використання матеріалів програми і результатів ЗНО–2021 з математики і фізики для підготовки до тестування майбутніх випускників. Сприяти масовому залученню старшокласників до різноманітних тренувальних тестувань в очній формі або он-лайн режимі, брати участь у пробному тестуванні ЗНО.

       6. Спланувати тематичне повторення протягом навчального року,

 

3. Календарний план роботи

Тематичне засідання

Дата проведення

Відповідальний за проведення

Примітка

 

1.



 2.



 

3.

 

І засідання

Про виконання плану роботи за минулий рік та обговорення плану роботи методоб’єднання на поточний рік.

Опрацювання інструктивно – методичних рекомендацій щодо вивчення предметів природничо – математичного циклу у новому 2021 – 2022 навчальному році.

Про дотримання критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів та вимог щодо оцінювання письмових робіт.

 

 

Серпень


 

 

1.

 

 2.

 

3.

 

ІІ засідання

Використання проблемно – пошукових методів навчання з метою покращення якості знань .на уроках фізики

Відкритий  урок з алгебри у 8 класі.

Використання елементів STEM-освіти на уроках інформатики

 

Листопад

 


 

 

 


 

 


 

 

1

 

 

2.

 

 

3

 

4.

 

 

ІІІ засідання

Психолого–педогогічні проблеми навчання математики.

Підвищення пізнавальної активності учнів під час уроків фізики.

Відкритий урок з інформатики в 5 класі.

Використання онлайн тестування на уроках інформатики.

 

Лютий

 

 

 

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

IV засідання

Застосування елементів інноваційних технологій на уроках фізики.


Підготовка до державної підсумкової атестації та незалежного зовнішнього оцінювання з математики.

Підсумки роботи методобєднання в поточному році.

 

 

Квітень