четвер, 12 листопада 2015 р.

Аналіз уроку
 1. Загальні відомості.
Дата, група, навчальний заклад, прізвище, ім'я, по батькові викладача. Тема навчальної програми, тема уроку.
2. Дотримання правил безпеки праці і санітарно-гігієнічних норм роботи з комп'ютером.
3.Структура уроку. Основні етапи уроку, призначення і тривалість. Поєднання самоврядування і управління викладачем. Індивідуальна, парна, групова і сумісна робота групи. Етапи повторення і закріплення матеріалу, способи.
4Цілі, які намічав викладач на урок, їх досягнення.
5. Порівняння змісту уроку з матеріалом підручника.
6. Оцінка уроку з погляду загальнодидактичних принципів:
 ·науковість – облік новітніх досягнень в інформатиці на уроці (поняття виконавця, синтаксичні діаграми, доказ правильності алгоритмів і тому подібне);
· наочність – використання графічної інформації, таблиць виконання алгоритмів, запису текстів з відступами і т.д.;
· послідовність – логічна стрункість висловлюваного матеріалу, відсутність пропусків у викладі, циклічність вивчення складних понять;
· зв'язок з практикою – прикладні завдання, орієнтація змісту на вимоги життя в комп'ютеризованому суспільстві.
7. Методи діяльності викладача на уроці. Залучення учнів  для підготовки засобів до уроку. Підготовка обчислювальної техніки на початку уроку (або до нього). Вільне володіння викладачем матеріалу. Надавати відповіді на актуальні питання (по ходу уроку або в кінці). Індивідуалізація навчання – різні рівні завдань, залучення сильних учнів для допомоги слабким і так далі. Прийоми викладача для утримання уваги, дії при виявленні помилки на дошці, в програмі, в звіті.
8. Методи формування і закріплення інтересу до матеріалу. Стимулювання розумової діяльності учнів. Джерело завдань (з підручника, іншої літератури, винахід викладачем по ходу уроку). Інші відомі і нестандартні методи навчання, використані на уроці.
9. Робота учнів на уроці. Ступінь інтересу до матеріалу, що вивчається. Активність і самостійність учнів. Свідомість засвоєння – засвоєння сенсу дій за ЕОМ. Доступність – стандартність термінології, облік рівня підготовленості групи, виділення рівнів засвоєння.
10. Ефективність навчання – насиченість навчального часу, відсутність стороннього матеріалу. Взаємини вчителя і учнів: авторитарні, ліберальні, співпраця. Організованість і дисциплінованість учнів на уроці - відношення до обчислювальної техніки, дотримання безпеки праці при роботі з комп'ютером. Уміння самостійно оволодівати знаннями за допомогою довідкового матеріалу, комп'ютера, підручника.
11. Зворотний зв'язок (система контролю знань). Використання комп'ютера для перевірки знань – контролюючі програми, самоконтроль запуском програми, взаємоконтроль з товаришем. Об'єктивність оцінки знань. Критерії оцінок даного викладача (чи відомі вони учням?). Можливість автоматизації такої системи контролю. Оцінка трудомісткості типового домашнього завдання (виконайте самі і «заміряйте» час).
12. Виховний ефект уроку. Особливості особистості викладача, які можуть служити орієнтиром для учнів. Виховні методи і прийоми, відмічені Вами.
13.Підсумки.
 виконання плану уроку;·
 досягнення цілей уроку;·
 особливо цікаве і повчальне на уроці;·
 що справило на уроці найбільше враження;·
 які зміни доцільно внести при повторному проведенні уроку на цю ж тему;·
 оцінка уроку·


Самоаналіз уроку (1)
1.     Чи була досягнута ціль уроку?
2.     Чи всі учні працювали на уроці та як вони працювали?
3.     Чи доцільно використовувався час на уроці?
4.     Які знання засвоїли учні, які вміння закріпили?
5.     Які були недоліки в ході уроку и чому?
6.     Які зміни ви внесли у структуру і зміст на наступний урок з цієї ж теми?


Самоаналіз уроку (2)
1.     Яка характеристика реальних навчальних можливостей учнів?
2. Яке місце даного уроку в темі, розділі, курсі? Як він пов’язаний з попередніми і наступними уроками?
3.     В чому специфіка даного уроку, який його тип?
4. Які завдання вирішувались на уроці? Чи враховані особливості групи, окремих учнів?
5.     Чому вибрана структура уроку раціональна для вирішення цих завдань?
6.   Яке поєднанняметодів таформнавчання використовувалось для пояснення нового матеріалу?
7.     Як був організований контроль засвоєння учнями знань, умінь, навичок?
8.     Як використовувався на уроці навчальний кабінет, які засоби навчання?
9.  За рахунок чого забезпечувалась висока працездатність учнів протягом уроку?
10.За рахунок чого забезпечувалась позитивна психологічна атмосфера спілкування? Як був реалізований виховний вплив особистості викладача?
11.   За рахунок чого забезпечувалось на уроці раціональне використання часу?
12.   Запасні методичні цікавинки на випадок непередбачуваної ситуації.
13.Чи вдалося повністю реалізувати поставленні завдання? Якщо не вдалось, то чому? Коли викладач планує надолужити виконання нереалізованого?