пʼятниця, 29 липня 2016 р.

Як досягти результативності у роботі вчителя? Відповісти на це запитання не зовсім просто.  Які ж саме фактори впливають на результат?
Зрозуміло,що найважливіший фактор це ініціатива самого вчителя, адже підготовка учнів займає весь вільний час, як на роботі так і вдома. Та бажання  вчителя недостатньо якщо не буде серед його учнів такого, який зможе освоїти олімпіадний рівень матеріалу.  
Як ви знаєте, вчитель математики першим готує учнів до районного етапу, бо  саме у нас він проводиться з 6 класу, а вже у 7 класі ми готуємо учнів до участі у обласному етапі. Проблеми виникають майже одразу, адже підготовка учня це додаткове навантаження на нього. Зменшується вільний час, який він звик використовувати на відпочинок, друзів, ігри чи Інтернет.  Досить часто  учні не приходять чи то забуваються чи не хочуть. Якщо у 6 класі ми ще вільно переносимо час підготовки на інший день то у 7 класі стає важче, так як звляються інші предмети та інші вчителі які прагнуть навчити. На цьому етапі в дію йдуть і умовляння, і заохоченні, і бесіди з батьками. Головне щоб наші дії не відбили у дитини бажання навчатись.  Набагато легше стає коли учень розуміє, що підготовка полегшує перемогу, тоді навчання перетворюється на систему і внаслідок цього зявляється результат.
Коли ж ці організаційні питання відходять на другий план, то постає найважливіше, а саме, який  же матеріал  необхідно дати учню. У математиці так багато різних методів розв’язання задач які у програмовому матеріалі не вивчаються, що вибрати серед них найголовніше складно. Щоб підготувати учня ми купуємо всі книжки які зустрічаємо, збираємо матеріали за попередні роки, спілкуємось з колегами, шукаємо додаткову літературу в Інтернеті.  А щоб зорієнтуватись у виборі літератури краще ознайомитись із методичними рекомендаціями, які присилають із області. Спілкуючись їз старшими вчителями зробила висновок, що саме робота у мережі для них є складною, а внаслідок цього більшість з них не має доступу до необхідної інформації для підготовки учнів. 
На що ж звернула увагу під час підготовки учнів. У своїй роботі я більше приділила увагу на оформлення розв'язку задач. Звернула увагу, що досить часто Іщенко Валерій прочитавши завдання одразу говорить вірну відповідь, але пояснити та записати сам хід розв'язання не може, тому багато уваги приділяли опису розв'язку розбираючи всі деталі. І отримали гарні результати, адже за дві задачі він отримав сім із семи балів. І коли інші вчителі висловлювали незадоволення, що невідомо кому ставлять максимальний бал то ми з впевненням могли сказати, що необхідно детальніше описувати розв'язок. 
Цього року вперше обласний етап проходив у два етапи. І якщо до І етапу ми готувались як до вичайної олімпіади то до ІІ етапу було складніше. Розуміння того, що завдання мають бути складніші і відсутність прикладів за попередні роки ускладнювали завдання. Тому працювали з усіма матеріалами які знайшли в Інтернеті. Ускладнювали підготовку і погодні умови, як ви пам'ятаєте  між першим і другим етапами наш район замело. Втрачати час нехотілось і тому ми використали Скайп. 
Після І етапу Валерій був вже гарно вмотивований, бо одна із задач була точно така, як ми розв'язували, а до іншої він використав один із методів внаслідок чого половину завдань він виконав за 15 хвилин. На ІІ етапі так легко йому вже не було і працював весь відведений  час. Вийшов розчарований довелось навіть трохи заспокоювати переконуючи, що потрапити в 10 кращих учнів теж добре. Провівши аналіз завдань можна сказати, що результат міг би бути і кращим. Впринципі за кожне завдання він отримав хоч невелику кількість балів, але як не вдавались йому задачі на одночасний рух під час підготовки так і на ІІ етапі це задача виявилась важкою. 
Можу сказати, що систематично працюючи з обдарованими учнями вчитель більш детально їх вивчає, робить висновки, що саме їм не вдається, у яких завданнях вони роблять помилки. Діти можуть розвязати складні логічні задачі, але зробити помилку у звичайному діленні. І це нормально, адже вони не машини. Завдання вчителя допомогти, навчити та вказати напрямок для розвитку дитини. 
На мою думку ви досягнете успіху коли робота буде приносити вам задоволення, коли будете прагнути перемоги. тому бажаю всім натхнення та гарних учнів.