четвер, 13 серпня 2020 р.

Розвиток логічного мислення на уроках фізики

     Вивчення фізики розпочинається з сьомого класу. Виходячи зі змісту матеріалу краще розпочати роботу з учнями  розвиваючи  їх  вміння робити аналіз матеріалу та висновки.

Матеріал перщої теми містить кілька експериментальних робіт,  тому навчання виконати експеримент, оформити результат у вигляді таблиці та зробити аналіз отриманих результатів є актуальним питанням. Вміння зробити висновок  формуємо саме у сьомому класі. Учні які не навчаться спостерігати та аналізувати результат у подальшому не зможуть показати достатній та високий рівень знань при  виконання експериментальних робіт.

    Щоб досягти позитивного результату на уроках пропонуємо дані у вигляді таблиць. Даємо завдання спочатку побачити закономірності. Навмисно вибираємо таблиці з даними що спадають чи зростають. Наводимо приклади, що є пряма та обернена залежності. Підводимо учнів до висновку.

    Виходячи зі змісту матеріалу математики сьомого класу ми можемо використовувати лише пряму та обернену пропорційність і графік прямої. До розуміння графіків звертаємось під час вивчення рівномірного руху та приділяємо максимум часу, аби поєднати математичні та фізичні поняття.

    Плануємо роботу над розвитком логічного мислення учнів протягом всього курсу фізики. Аналізуючи  рівень  математики яким володіють учні плануємо задачі та різні методи їх розв'язання.  Прагнемо продемонструвати звязок математики та фізики під час уроків та розвиваємо не лише науковий світогляд учнів, але і вміння логічно мислити, робити висновки тощо.

Розділяємо роботу над даною темою на різні види:

1. Аналіз таблиць та вміння робити висновок під час експериментальних робіт та інших видів роботи на уроках фізики.

2. Розвиток логічного мислення на уроках фізики під час розв'язування задач

3. Використання елементів STEM-технологій на уроках фізики

4. Розвиток логічного мислення учнів під час побудови та аналізу графіків на експериментальних роботах та уроках розвязування задач

5. Використання тестуючих систем для розвитку логічного мислення учнів


.