пʼятниця, 4 червня 2021 р.

Аналіз роботи ШМО за навчальний рік

 

Робота  вчителів проводилась відповідно із темою «Використання інформаційно-комунікаційних технологій та STEM–освіти в освітньому процесі, як шлях удосконалення професійної компетентності педагога».

У системі роботи методичного об’єднання  важливим етапом є проведення олімпіад, що сприяють виявленню обдарованих дітей. У 2020-21 навчальному році, через складну епідеміологічну  ситуацію у всій країні, було скасовано ІІ –ІV етапи учнівських олімпіад. Тому учні нашої школи прийняли участь дише в першому етапі. 

Навчальну діяльність учнів вчителі проблемного клубу організовують таким чином, щоб вона була засобом їх професійної орієнтації та соціалізації. Саме тому надзвичайно актуальним у роботі є перехід від репродуктивних методів навчання до дослідницьких. Вчителі намагаються захопити учнів роботою науково-дослідницького характеру. У результаті застосування елементів STEM-освіти на уроках - підвищується  активність учнів, їх прагнення творчості.  Учителі проявляють гарні організаторські здібності, використовують різноманітні форми, прийоми педагогічної техніки, інтерактивні технології. Впровадження елементів STEM-освіти та ІКТ викликають підвищений інтерес в учнів до навчання.

 Як і в попередні роки учні нашої школи були учасниками  у заходах, що вимагають певного інтелектуального рівня.  А саме 48 учнів  2-11 класів приймали  участь у Всеукраїнському  конкурсі з математики «Кенгуру».  Та 37 - у Всеукраїнському  конкурсі «Бобер» з інформатики і отримали сертифікати високого рівня -12, добрий -18 та учасника -7 учнів.

 Спостерігається позитивна динаміка результатів, що вказує на зростання професіоналізму вчителів і вдосконалення педагогічної майстерності. На початку року ми ставили перед собою кілька завдань, а саме:

1.     Запровадження гнучких моделей організації навчально-виховного процесу відповідно до здібностей та нахилів учнів.

2.     Забезпечення умов для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності вчителів через координацію зусиль методичних структур різного рівня. Підвищувати професійну кваліфікацію вчителів, використовуючи навчальні семінари, курси підвищення кваліфікації.

3.     Вдосконалювати якість викладання предметів шляхом впровадження ІКТ та елементів STEM-освіти

4.     Розвивати пізнавальні інтереси, творчі та інтелектуальні здібності, практичні навички учнів.

5.     Систематично вивчати і оволодівати сучасними методами STEM-освіти в науково-дослідницькій і проектній діяльності.

Вважаю, що завдання поставлені перед проблемним клубом успішно виконані. Вчителі активно брали участь у обласних вебінарах, проходили курси підвищення кваліфікації про що свідчать сертифікати та свідоцтва. Всі учасники проблемного клубу активно впроваджували елементи STEM-освіти на своїх уроках. Вчителі вищої кваліфікаційної категорії провели майстер-класи.

 Використання ІКТ на даний час є не інновацією, а необхідністю, тому це стає елементом роботи вчителя, якого  ми не можемо уникнути і використовуємо за потреби на різних етапах уроків. На кожному уроці природничо-математичного циклу вчитель розвиває пізнавальні інтереси, творчі та інтелектуальні здібності, практичні навички учнів.

  Методична робота проблемного клубу цілісна, заснована на досягненнях науки, передового педагогічного досвіду, та на конкретному аналізі навчально-виховного процесу, системи взаємопов’язаних мір, дій і заходів. Вона спрямована на всебічне підвищення кваліфікації професійної майстерності кожного вчителя, на розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу, а в кінцевому результаті на вдосконалення навчально-виховного процесу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвиток конкурентно-спроможного  учня.